perjalanan ke Segamat Johor :D

fuhhhh , arini , SUMPAH happy . malam td agak awal aku tdo 
pagi2 dah kene kejut "dik , bangun , dah nak gerak ni"
aku pun dgn kemalasan tahap max , bangun , membesarkan mata , menuju ke bilik air utk mandi .
dah siap2 semua , ingat nak pakai baju kurung lahh , wedding kan !
tapi , selendang pulak hilang , kalau pakai baju kurung tu , tak pakai selendang , jd tak comel . 
jadi , ubah lah pakaian , aku pakai jelah baju punjabi aku tu , pakai dgn seluar and tudung Ariani je lahh .
malas nak pikir pasal tudung or selendang . #cakap jelah kau ngantok .
aku dok depan , mama , kakak , bibik and bby dok belakang .
sampai seremban , turunkan bibik kat stesen bas , then bby tdo kat kete .
then , kat highway , otw g Segamat tu . aku spt biase lahh , membuta je . :P
bebukak je mate , dah sampai Segamat . baba and kakak cari Dewan yang ade wedding tu .
ade satu dewan tu , sumpah wa cakap lu , buruk nok mati :D
takkan lahh anak pakcik ni kawen kat dewan buruk nihh je :D
memang lawak gler , then , mencari2 lagi lah dewan yang sebanar . dah lah tme tu KEBULUR nok mati .
sebab dr pg aku tak makan , bgon lmbt, kan . tak sempat lahh nak pecahlaju .
mcm dorang , sume dah makan :(
mencari lahhh Dewan yang sebanar , then , jumpa kat pekan Segamat lahh . kat MPS :D
lawakk kot , ade rela , rela tu yang carikan parking . 
dah sampai wedding tu , perhhhh , cantik gler pelamin dia . cantik gler lahh wa cakap .
ade waitress . tmpat makan beradap memang sweet gtuhhh .
❤ pasal makanan pulakk 
first, aku pegang baby , jaga bby , aku bagi kakak , mama and baba makan dulu .
sebab aku takot mkanan dia tak sedap . mama amekkan nasi untuk aku , lauk mama asingkan .
nampak nasi dia tak sedap , sebab buruk , warna pun mcm pffftttt .
sepanjang makan tu , ramai jugak yang tegur baba . hmmm , tak sangka aku yang baba aku ni POPULAR :P
hmmmmm , then , dah abes makan , kakak pulak pegang baby .
aku g ler makan , memang menggunung lah nasi aku :D padahal kat meja ade dah nasi . nasi dia sedap !
arrrhhhhh , aku peduli ape , yang nak makan , perot aku :D
dah siap makan semua . makan lah buah2an , ade kek ,, coklat . memang aku saukk semua .
then , kteorang nak blek dahhh :)
mama nyumbang lah macam biase orang buat tu , mama dapat telur pindang + wajik (kot) .
baba nyumbang and baba dapat special , dapat kek , sedap plak tuhh , siowwtt ;)
aku , kakak , bby dah siap2 masok kete . aku , kakak , bby dok blakang , mama lakk dok depan .
then , mama ajak g umah kawan mama , sebab dah dekat sangat . mase sampai tu . masyaAllah , nauzubillah .
dia tgah amek kucing kat umah jiran dia . kucing dia BAPAK BESAR NAK MATI .
makcik ni tak ade anak lelaki tau , dia ade 5 puteri . dia memang nak anak lelaki .
sekali dia tgk Aqeel , boleh dia minta ? = . = ingat kteorang akan bg ke ? noway lahh makcik ;)
dgn alasan tak ade anak lelaki , banyak haiwan2 yang dia bela , semua jantan .
Beckham (kucing gemok) , Harry (tupai terbang) , Johny (burung ape ntahh) :D
memang macam zoo doe umah dia .
aku nak je bawak balek beckham tu and kawenkan dgn Acehhh :D
hmmmmm , sampai kol 3 je kteorg kat situ .
then , kteorang balek . kakak drive , aku dok depan , mama , bby and baba jadi bos kat boss kat blakang :D
baru bberapa minit kete begerak , mama dah tdo , sedangkan bby tgh clik mate .
hmmmm , baba pun same . hampehhh je = . =
then , aku amek lah bby , duduk dgn aku . borak macam2 dgn kakak and bby :D
bapak lawaknye , comel sangat bby :* I heart You lahh Muhammad Aqeel sayang .
hmmmm , dr Segamat sampai Nilai , bby duduk kat pangkuan aku , siap tdo lagi . lena pulakk tuhh
sampai melaka , aku trtdo . HAHAHAH , mcm biase lahhh :P
sampai umah , nak dekat pukul 6 stgh jugakk lahh . then , g Kota Warisan amek si padila and amek kancil kesayangan ku sekali . baba amek .
aku kuarkan money 2k . perhhhhh , kalau buat shoping tu , sonok kot :P
g amek kete , bawak myvi .
CAKAP TAHNIAH PADA AKU sebab bawak manual tak mati2 dah , cepat ! :D
seronok2 ;)

itu je ceritanye ...
P/S : actually , ni post semalam , tp , tak sempat nak publishh , dah tertdo . hmmmmmmm 

No comments:

Post a Comment