Experience(s) ~

Hello, salam satu Malaysia, salam satu rosmah, salam satu kosong, salam kosong kosong, salam satu satunye salam utk semua.

Masih dlm mood raye ni, selamat hari raya maaf zahir dan batin buat semua manusia sama ade yg mengenali atau tidak atas kesilapan yg diri ini dah melakukan dlm keadaan dia sedar atau pun dia tak sedar. Mana tahu penah ketika dia pengsan and terkentut pastu kau yg menghidu. Maaf lah ye. Tu dlm keadaan pengsan, so, tak sedaq. Hahaha *tak pernah pun terjadi sbnrnye*

Ape tajuk tadi? Haaa, pengalaman, lupa pulak. Yelah, ni pun tgh typing pakai phone, so, tak nampak tajuk tadi, yedak? Haaa, if nak tahu tunggu ~

Hahahahah, banyak cengkadak hingkau migha. Ingat ni melodi ke nak tunggu tunggu layan layan zass zass? Haaaa? Ni takde sambungan minggu depan tau. So, type sini abes sini. Hahahaha

Sesudahnye aku tamat internship kat Malaysia Airport, result aku ofcourse lah takkeluar lagi, so, transcript pun takde. Sumpah bosan wa cakap lu duduk lumah goyang kaki tanpa buat ape2. Tebiat. Pisang nak mampus. So, aku decided utk mencari keje bodo2 dulu. So, aku pegi lah keje bodo kat Klia2. Dapat lah keje kat company bodo ni.

Ye, tepat skali, klia2 yg tempat aku lari2 dulu mase aku intern tu. Haaa, aku keje situ lah skrg ni. Hahaha.

Mynews, aku keje mynews. Sbnrnye aku dah taip panjang gila mukadimmah utk mynews ni, tp, bila pikir balik takpayah lah. Takpenting pun. Sbb skrg ni korang nak tahu cter aku bukan cter mynews, yedak? *once again*

Kat mynews aku keje sebulan je, gaji dapat stgh bulan, aku jumpa my lovely manager Nizam, Azzam my annoying cousin dia yg ajar aku mase first day keje, Fikri si selenger pemberi baju masa aku first day, Farid and weng my ex schoolmates, Hafiz si sengal, my adopted sister si Aina, si blurr Aiman and si Najwan manusia yg teman aku seminggu sepanjang aku dlm notis benti keje tu. Ade dua nama yg aku tak sebut, even aku tak mention nama depa, aku sayang depa mcm aku sayang saudara seIslam aku yg lain, aku tak lupa utk doakan depa selamat and panjang umur.

Nizam, Azzam, Najwan, Farid, Fikri, Hafiz and Aina ~
Manusia paling best and sporting depa ni, walaupun baru kenal tp dah macam kenal dr dlm perut. While aku ade kes dgn mynews. Depa lah yg bagi semngat, yg sudi tolong, yg sudi menceriakan aku, yg sudi buat lawak bangang, yg supportive and all lah.

Aku percaya depa, and aku percaya pada semua orang. Tp ingat, tahap or level kepercayaan antaar kau and sesorang tu, biar lah kau and Allah je yg tahu. Takpayah nak heboh kat satu kampung satu bandar yg kau tu tak percaya kat sipolan tu sipolan ni lah hape lah. Sbb mane tahu in future org yg kau tak caye tu lah yg tolong kau. So, mulut tu jaga sikit. Sebanyak mana kau percaya kat org tu, better diam je. Okay?

Aku sama rata, aku percaya semua org, aku sayang semua org. Cuma tahap tu, biar lah antara seorang aku dan satu satu nye Allah yang tahu. Takpayah nak sebok2 okay?

Hehehehe

Btw, raya aritu aku dapat niece yg omeii. Rania Qaisara nama diberi. Bapaknye lahir 31/07/85 anaknye tu lahir 30/07/2014. Hmmm, jodoh, rania tu adiah hari jadi lah tu.

Peace yauuuu ~

No comments:

Post a Comment