facilitator KPTMKL for session 2013 - 2014

hey beb ! gua kembali . dah lama gila kot tak update blog . haihh , busy memanjang . almaklom lah , dah ade hobi baru , iaitu jaga budak2 baru . senang cter , aku jadi facilitator . baru nak berjinak2 dalam arena ni , sedangkan aku dah nak final year pun . takpe lah , even only 6month aku merasa mende ni . alhamdulillah aku bersyukur sbb ade pengalaman ni . 

19 - 20 - 21 hb JUNE 2013
aku pergi kem , dimana aku dapat panggilan drpd Madam shu , dia invite aku untuk join . taraaaaaaa , alhamdulillah , aku berminat and aku pergi . pg tu , baba hantar , pukul 9 k aku dah terpacak kat KPTMKL kesayangan tu . heeeee , sambil menggalas satu beg and menjijit dua beg yang berisi pakaian untuk tiga hari dua malam and most important kasut sukan -.- so, tunggu kat lobby and aku tak yakin yang aku akan okay g kem ni sengsorang kan . so , aku just tawakal and redha . hahaha , manusia pertama yang tegur aku ialah ENNALIZA , mcm melayu kan ? act , dia indian yang beragama kristian . aku bersyukur ade org tegur aku and mulut dia not bad membebel je :P . so , aku takde lah sunyi sangat . next , aku jumpa Fathihah Nabila. dia pun pendiam , gentle , follow the flow . dari awal sampai sampai Ulu Yam , aku diam je , aku dok sebelah nabila , sian baby Enna duduk sengsorangkat depan . wihiiiii . majority dlm bas semuanye kenal each other , aku je takde kawan . kawan aku time tu 2 org je lah . alhamdulillah hubungan aku , Enna and Fathihah bak sampai ke Ulu Yam .

setibanya aku ke Ulu Yam , kami disajikan dgn ice breaking , Ustaz yang mula2 bercakap , diikoti semua counsellor , Sir Aliff , and Madam Lily . kami pergi makan , makanan yang disediakan sangat lah sedap and memuaskan . hihihiiiii , dah masuk dewan , ttbe kami main teka teki -.- so lawak mereka ni . aku sangat pasif time tu , aku taktahu nak buat aku , i just follow the flow and being the smooth one with others. kami di beri 2 kertas yang berlainan . aku memang nak oren , sbb warna kegemaran pun oren -.- dah mcm tu , kertas yang satu lagi , aku amek biru . hahaha , yg kertas biru tu kosong , and oren bertulis nombor , aku punye paper oren , nombor 3 . tak sama dgn Enna and Fathihah , but , Fathihah punye paper , sama color dgn aku , just dia pny nomb 3 :D rupanye group kami terbahagi mengikut color . pasukan oren , majority MPP (Maklis Perwakilan Pelajar) HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Along - Abang Saddam
Angah - Sanya
Andak - Nizam
Alang - Nabila
Ateh - Lokhman
Uda - Kak Zee
Achik - Abang Fauzi
Ucu - Mira aka meeeee


yg ber highlight tu MPP . heeeee , kami enjoy selama 3 hari dua malam kat Ulu Yam tu . mcm2 pengalaman yang aku dapat . antaranya ialah , night walk . haihhhh mcm gampang k game ni , malam tu kteorg gerak around 2230 - 2300 lah kan . aku cuak nak masuk tu , but bila aku dah masuk dlm tu , aku bahagia , aku baru kenal erti ciptaan Allah yang BENAR2 menakjubkan :') bulan yg 3/4 mewarnai langit mampu menerangai hutan yang sangat tebal itu . nikmat aku rasakan walaupun aku sedikit berdebar . heeee . keluar dr hutan tu memang kuajaq gila . masuk hutan 36 org , but , keluar hutan cuma 35 org je . mlas aku nak cter -.-

aku rapat dgn bebudak group aku je . orang lain pun yang aku kenal and rapat ialah ZAIIII , hehehehe .

sangat enjoy , aku yang pada awalnya pasif and malu2 , hilang rasa malu bila berdepan dgn dorang . alhamdulillah , aku boleh improve diri aku :3

aku nak berbanyak terima kasih pada Kak Zee sbb dia banyak bagi dorongan . dia banyak bakar semangat aku , sbbnye dia selalu jadi emcee kat depan -.- hahahah

tamat sudahhh cerita ku , sebenarnye panjang lagi , tp , aku malas nak cter lelebih . lain kali lah pepanjang :* heeeee , bye babe !