kesedihan di hari raya korban :'(

hello stalkers !
pagi raya , sangat seronok , aku bangun pagi , nak balik kampung 
sangat seronok , aku drive , kakak dok sebelah , mama kat belakang dgn bibik and baby 
sangat seronok aku pada time t 
balik kampung , makan2 , melawat jiran and blablabla
then , tgh hari dalam kol 3 , kami nak balik kerumah Nilai lahhhh
mama pun ade kerja utk ke KL 
mse sampai je umah ,aku bagi bby minum susu , tidurkan dia ,peluk dia sampai aku pun terlelap
then, aku and kakak teman mama lahh g KL
bibik and bby tinggal je lah kat umahh 
tanpa diduga , mase perjalanan kami nak balik ke Nilai 
dapat msg drd bibik "CTLPN" #korang mest tak paham , kan ?
time tu jugak mama call , dgr suara Aqeel menanges2 bagai
aku , sebagai kakak yang baru je peluk dia tidur tadi , ape perasaan aku mase tu ?
aku fikir adik aku tak selamat , aku fikir adik aku dalam keadaan bahaya
dengan mama yang tak berapa sehat , menjerit2 dalam kereta umpama histeria
huhhh , Allah je yang tahu , betapa gelabahnye aku pada waktu tu 
sepantas kilat , aku msg , call Abdul Qaiyum Bin Azhar
utk minta bantuan dia dg kadar segara , tgk keadaan umah aku yang aku taktahu ape dah jadi :'(
gelabah sakan , sesampai je kat umah , abg aku and si abg Midon kat depan umah
masuk je umah , tgk Qaiyum dah susukan bby , bibik menanges tak habes2
rupanye , bibik aku kene ikat lahh , kat kerusi 
pakai handsock aku plakk tu , shial punye perompak , habes handsock aku !
aku tros peluk bby , bederai2 air mata aku bila tgk Aqeel 
tak sanggup aku nak tgk dia menanges lagi , kalau nak nanges je , aku cepat2 pujuk
aku tak sanggup kehilangan Aqeel :'(
malam tadi ,  sepanjang malam aku yang jaga Aqeel 
aku taknak mama aku penat2 , mama pun tak berapa sehat 
aku harap , cepat lah mama sehat , mcm selalu 
sampai lewat malam , Abg , kakak and bibik g buat report 
malam tadi jugak aku g umah ayu , amek charger <3 
THANKS Rohayu Jumahat ;)
aku sayang kau dunia akhirat , aku sayang family kau !
orite , try korang bayangkan 




 budak secomel ini , sehensem ini , menanges hampir 2 jam kerana kekejaman PEROMPAK yang tak berhati mulia , budak yang tak bersalah turut enjadi mangsa keadaan 
aku tak faham , kenapa manusia macam tu , tak ade rase belas kasihan , tak ade sifat perikemanusiaan ?
kenapa ha ?
#jawapan ade dalam hati anda sendiri

ini je cerita yang ade utk dikongsi . pada bibik , memang Hari Raya Korban tahun ni menakutkan lah 
syukur dia tak dijadikan korban 

wassalam !

No comments:

Post a Comment