fuhhhh , dugaan ;')

kenapa lah bende ni semua terjadi pada family aku ? knp mesti M ? aku faham , M tu kuat , tapi perlu ke M diuji sedemikian rupa ? wajar ke kau buat orang yang aku sayang mcm tu ?
kau kira beruntung tau kenal M , at least , dia banyak bantu kau . mentang2 lah M ni baik , lemah lembut , kau pulak amek kesempatan keatas dia . kau guna tenaga dia utk suap anak2 kau makanan , tapi tikam dia . ape salah dia pada kau ? ha ? kau ni jenis manusia yang tak berhati perut , hati busuk , lahanat . jangan harap lah kau tu kami nak terima sebagai ape2 pun . kalau maaf tu , kteorg boleh lah bagi , tapi PENERIMAAN jangan lah kau harap , k ? aku tak paham , ape yang kau nak dalam hidup kau . mungkin kau tak boleh terima orang lebih maju dari kau . fyi , kau jadi kau yang sekarang ini adalah kerana ehsan M tau . kalau tanpa M aku , kehidupan kau bukan macam ni ;) kehidupan kau mcm sampah masyarakat dahhh !
and kau wahai makhluk Tuhan yang bertopengkan syaitan , kau sedar tak , kalau tanpa bantuan M kau tak macam ni ? ha ? kau dah LUMPUH ! aku ulang , kau dah LUMPUH ! kau paham tak ? kenapa ha , kau bersifat kejam macam tu ? kau tuduh M yang bukan2 , kau marah2 dia , kau memang jenis manusia yang pentingkan diri sendiri , yang lupa daratan . ye , kau sayang kami , tapi , pada waktu yang sama , kau kejam dgn M . dulu , mase kau susah , sape tolong kau ? meh aku cerita . masa kau pindah rumah , masa kau perlukan kewangan , sape yang kau cari ? masa kau sakit , kau perlukan perubatan traditional , sape yang tolong kau ? masa kau tak dilayan elok oleh suami tercinta kau , sape yang bagi kau moral support ? tu tu tu , yang kat leher kau tu ape ? bukan barang M ke ? kau ni , memang selfish ! bila kau nak marah , kau tanpa soal selidik , kau hembus kat insan yang banyak bantu kau , kan ? kau sedar tak kau dah kecik kan hati orang ? 1 je pesanan aku , aku tak benci kau , aku tak marah kau , aku tak dendam dengan kau . tapi jangan salah kan aku kalau aku dah tak sayang kau mcm dulu . M sanggup berkorban ape sahaja utk tolong kau , tapi kau tk pernah nak hargai ! kau ingat ! what goes around come around . kau tak rasa bersalah ke bila kau buat orang yang lebih tua dri kau macam tu ? aku tak suka manusia jenis kau ni . aku harap , biar lah kau sorang je yang berperangai mcm tu , jangan lah ade org lain lagi ! ohhhhmyyyyyyyy ! huhhhhhhhh ! ape pun , korang yang terbaca entri ni , jangan lah berperangai mcm orang yang aku gambarkan kat sini ! k ? nanti ramai orang tak suka ! bye .

No comments:

Post a Comment