confuse = . = '

sedang asyik aku tgh drive , utk ke Destinasi (center Celcom) untuk menjelaskan utang . mcm biase lah , kan ? :P Telefon aku berdering . and ketika itu , fon aku dalam beg , emmang agak kedap bunyi jugak lah handbag aku tu . tak berapa dgr , apabila wave diradio tak berapa rancak , aku terdengar bunyi deringan phone tu lagi . aku dgn sabar , aku just rilex , sebab aku memang taknak pape terjadi pada aku , aku tak boleh lah nak menoleh ke belakang nak capai handbag kan ? bahaya tu , nak aku mampus kahh ? sesampai je aku depan center Celcom tu , aku langsung toleh belakang sambil tak MEMBUKA seatbelt (bersemangat gila kan?) you have 3 missed call from: 217 Mimie Mxs . Si M call , aku just fikir , maybe dia nak tnye khabar or nak wish Happy Eid lahh kan ? so , aku just wat derk je . smp lah aku sampai depan counter , elok pulak bila turn aku nak bayar si M ni call . nak taknak aku angkat jelah . alangkah terkejutnya diri aku apabila dia menanges teresak2 , aku turut simpati atas ape yang berlaku pada dirinya . aku berusaha utk tenangkan dia(mulia tak hati aku time tu?) n aku minta cancel jap , sebab aku nak settlekan utang yang tertunggak ni . lepas dah settle tu , aku nak drive blek umah lah kan ? yelah , dah pegi mesti lah kne balik , kan ? hehehe . bila aku dah sampai umah . aku call si M ni . bertnaye lah ape yang patot , try jadi COUNSELOR dia :P . power gler lah aku ni . *perasan jap* . okay , back to story . actually , ni baru mukaddimah , blom story lagi . sat lagi aku cter , sabar k ? heehe . bila aku fahami and fahami betul2 , banyak kawan2 aku pernah terjadi seperti si M ni hadapi , so , memang aku dah lali and faham lahh perasaan dia tu . okay , cter dia mcm ni ........................

pada tanggal 17 November tahun blablablabla lahirlah seorang budak perempuan yang sangat comel di muka bumi ini . DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA  MENGASIHANI . ini lah lafaz pertama yang budak perempuan comel tu dengar . mula lah pula alkisaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh..... eeeehhhhhhh , lari topik ni = . =  .... (iklan lahh)

bila aku fikir2 kan balik , knp lah hidup kte mcm ni . rupa2nya ? ada hikmah lahh disebalik ape yang berlaku , so , jangan mengeloh , hisyyhhh :D back to TITLE : CONFUSE . ape yang confuse kat sini , mesti korang tertnye2 kan ? HAHAHA , aku ade banyak situation sebenarnye . antaranya ialahh , JENG JENG JENG ....

-BF yang dah lame bersama kita, drpd sebelum msok U, tbe2 minta break off sebab busy belajar.


  • sedang asyik si GF ni nak balek raya utk berjumpa dia, boleh pulak time tu dia buat hal , sampai sanggup minta PUTUS sebab si GF tak bg 100% perhatian mcm before ni . hehh , come on man , dia study utk masa depan dia , you as her BF should give your support to her bukannye downkan dia . lelaki mcm lu tak gentleman langsung . tlg lah , lu nak perhatian lu pergi lah buat announcement kat Giant ke Tesco ke Carrefour ke . aku confuse jantan mcm ni , ape dia nak ha dalam hidup dia ? saje nak jadikan kaum hawa sebagai mangsa tangisan ?  

    -GF yang tak sedar diri , dah ade BF td mengaku single sebab cepat bosan dgn yang lama .
    -BF yang budget bagus, dah anggap GF mcm BINI sampai tahap angkat tangan dan kaki sebab perempuan tu GF dia .
    -GF yang budget hot sampai tahap buat BF mcm kuli sebab dia cantik and dia berkuasa .

    moral of story : tolong lah hargai pasangan anda. bersyukur lah bila pasangan tu sayang and cinta pada anda. kalau nak hidup bahagia, sayang lah orang menyayangi anda lebih drpd anda menyayangi dia.

    kepada si M : biar lah dia pergi tinggalkan awak , drpd awak terseksa bercinta umpama bertepuk sebelah tangan , di sebalik yang berlaku ini ade hikmahnya , awak sabar and bertawakal k ? kalau dah jodoh takkan ke mana :')

    No comments:

    Post a Comment