PKP PKPB PKPD #covid19

 PKP PKPB PKPD PKPK boleh gila jadinya. 

Hi assalamualaikum semua, bosan sikit lah topik kali ni, Sebosan aku yg terperap kat rumah. Im so jelez kayy dgn dengan Australia yg dah clear and 0 case from this pandemic. They can live normal seperti dulu. Since kita yg kat Malaysia ni masih mengadap banyak kes ari2. 

Penat, penat nak educate "manusia" supaya duduk rumah. Btw, all these BS PKP PKPB PKPD ni hanya effective to rakyat je. Untuk "sekian sekian manusia" (you know what I mean) tak apply pun, depa still lagi langgaq. Paling sedih aritu cucu dia buat birthday party and okay je, boleh jemput org mai umah. Kata takleh rentas daerah. Hehh sedih pulak bila fikir. 

March till end of May terperap kat rumah, raya alhamdulillah lepas balik Sepang (sbb boleh rentas daerah) tapi tak boleh balik Johor lagi that time. Kes dah makin okay taht time, dah berkurang and frontliners pun dah start tarik nafas lega. And suddenly, boom ! Naik melonjak2 after "event" berlaku and.. Everyday ade kes baharu almost 4digits. EVERYDAY, paling sikit pun 300, ko tak rasa gila?

Wehh kalau aku cter jadi sedih and penat and rasa nak nangis 24jam. 

But still aku bersyukur laaaa aku kat KL ni belum gila lagi terperuk kat rumah, even PKPB aku still dibenarkan kerja sbb essential services. But kau faham tak penat tu ape? PENAT dan PARANOID. 

Semua bende serba tak kene. Jum lah kita terukan usaha #kitajagakita tu, aku nak hidup kembali normal. Nak balik kampung, rindu my family and family-in-law. Aku rindu nak makan-makan best.. 

#klahbye 

No comments:

Post a Comment