Sharing story that not everyone knows.

Salam Nuzul Quran dan Salam Perantauan... 
Today is Ramadan 18, 1445 AH, Thursday 28 March 2024. 

Lamanya weh tak publish here, aku ada menulis tapi bukan di sini, aku ada satu lagi akaun that special for me to rant out. Laahhhh ~ Tak lah, tipu je. Banyak aku lepaskan dalam Twitter. Miza saksi. Hahahaha 

I would like to share what has happened in my life. I will summarize it. I believe people have their own reasons for their actions. I respect that. 

Sabr, Sod Ba Ro, SABAR ~ 

Bila kau bersabar, ramai orang akan stay with you. Dulu masa muda mungkin lah aku bukan penyabar orangnya. Baran, suka marah, suka maki. Sejak berganjak usia ni, banyak bende aku olah dalam my AZAM every year. Yg aku share selalu [KURANGKAN MENCARUT] je kan. Actually banyak je list lain yg aku achieved, selain drpd yg satu tu. Antara nya, nak jadi lebih penyabar, lebih transparent, no more compare diri sendiri dengan orang lain. Banyak sbnrnye yg ada improvement dalam diri aku, just husband and I je lah yg tahu. Why bother aku nak share dgn korang? Even sbnrnye skrg secara tak langsung aku tgh share dgn korang. Hahaha 

Aku puji diri aku, actually aku boleh bersabar. Really. Real talk okay. Atas apa yg berlaku pada aku, aku lebih belajar. Tak semua org yg aku sayang, akan sayang aku balik, kan? Tak semua apa yg aku nak, aku akan dapat immediately, betul kan? Kau agree kan? Tak semua juga, apa org cakap pasal aku adalah betul atau salah. Percaya lah, kadang2 org/benda yg depan kau tu belum tentu permata. Pertama tu mungkin, but permata not really. 

Experiences. Pengalaman yg berlaku dalam hidup aku semua ni pun menyumbang kepada aku, bantuan untuk aku bersabar. Ingat senang? Susah, okay. Orang cakap aku gemok? Kau kene faham, dorang boleh cakap apa je, tapi dorang taktahu 100% apa yg aku lalui. Why bother nak kene explain kat orang? Dengar jelah kan. Org menganjing, kita gelak and layan kan je, dalam hati tak siapa tahu. Tp, aku tak simpan dalam hati pun. Aku doakan yg baik2 je untuk depa. kau ingat senang ke nak kurus? Senang je kalau ada usaha sbnrnye.. Hahaha tapi aku belum terketuk pintu hati. 

During MCO, I gained many kilos almost 30% and my jerawat in my faces also naik macam apa. Full house. Can you imagine that? During process untuk pulih tu, kau tak tahu apa aku lalui, aku dah cuba pelbagai jenis skin care, unfortunately semua tak ngam. Jumpa dr? Dah. Dah jerawat tu dah bermaharajalela kat muka aku. Biarkan jelah. Kita bagi chance kat dia untuk tumbuh. Tapi, sama jugak, aku tak simpan dalam hati. Aku let it go like angin lalu bila orang kutuk2. 

Bukan org tua sahaja eh, org tua kat kampung tu tanya mcm tu takpelagi nok, sbb depa mmg jarang2 jumpa kita. But your friend pun akan cakap bende yg sama what, walhal jumpa hari-hari. Kat sini yg kau akan nampak, siapa yg akan bagi nasihat, siapa yg akan membantu, siapa yg akan share tips, siapa yg akan lompat kegirangan. Mcm biasa, kita let it go. 

My sister pun 2*5 menyampahh kalau cter. Tapi ku tetap sayang. Aku dgn kakak aku, kteorg tgh change body. Dulu aku kurus, dia gemok. Skrg aku gemok dia kurus. Kulit dia maintain mulus sbb semua bende dia telan kecuali besi kayu pasir lah sbb tu kulit dia takde issue. Yg aku ni semua bende tak makan, tapi gemok jugak. Pelik2 beteiii. 

Thanks husband for everything. Kita je tahu apa yg berlaku dalam hidup kita kan.. Org luar tak tahu. Tapi ada je yg palatao macam tahu semua bende pasal hidup kita, kan? 

Ni kat atas yg aku cter ni baru 10% je tau drpd total cerita semua. Ada banyak lagi bende yg terjadi. Demi my mental health, we stop here dulu, nanti part 2 pulah. Lahhhh tak abes lagi nak cter pasal sabar eh. Aku pulak dah muak. Cukup lah itu je yg korang tahu. Kalau nak tahu jugak, tgk lah aku rajin ke tak nak buat part 2.

No comments:

Post a Comment